Sabrın, matem duygusunun, paylaşmanın ve manevi arınmanın simgesi olarak kabul edilen Muharrem Ayı’nın son gününde, Erzincan’a bağlı Yalınca Köyü Cemevi’nde anlamlı bir program düzenlendi. 12 gün boyunca tutulan Muharrem oruçlarının ardından vatandaşlar, birlik ve beraberlik içerisinde oruçlarını açtı. Program kapsamında oruç açma yemeğinin ardından deyişler ve mersiyeler eşliğinde sohbet ve dinleti gerçekleştirildi.

Hz. Muhammed’in torunu Hz. Hüseyin ve Kerbela’da şehit edilen ehlibeytin anıldığı Muharrem Ayı nedeniyle düzenlenen programa vatandaşlar yoğun ilgi gösterdi. Alevi inancında büyük bir manevi öneme sahip olan Muharrem Ayı boyunca tutulan oruçların ardından son günde canlar aynı sofrada buluşarak lokmalarını paylaştı.

Programda konuşan Yalınca Köyü Cemevi Başkanı Selçuk Güzel, Muharrem Ayı’nın sadece bir oruç dönemi değil; aynı zamanda sabrın, adaletin, kardeşliğin ve Kerbela’da yaşanan acının hatırlandığı kutsal bir zaman dilimi olduğunu ifade etti.

Güzel yaptığı açıklamada, Muharrem Ayı boyunca yapılan tüm ibadetlerin kabul olmasını temenni ederek şu ifadeleri kullandı:“Muharrem ayı bizim için yas ayıdır. Aynı zamanda birlik, kardeşlik ve dayanışma ayıdır. Kerbela’da yaşanan büyük acıyı yüreğimizde hissederek 12 gün boyunca oruçlarımızı tuttuk, niyetler yapıldı. Acıda bir araya gelerek, kendimizi sorgulayarak bu zaman dilimini geçirdik. Bu süreçte hayırsever vatandaşlarımızın katkılarıyla her gün lokmalar paylaşıldı. Bu günkü oruç açma yemeğimiz Derya ve Orhan Dindar tarafından karşılandı. 12 gün boyunca destek veren tüm canlara gönülden teşekkür ediyoruz. Yarın da aşure programımız olacak. Tüm Erzincan halkını aşure ikramımıza davet ediyoruz. Rabbim yaptığımız tüm ibadetleri kabul etsin. İri olalım, diri olalım, hep beraber olalım.”

Güzel ayrıca Yalınca Cemevi’nin yıl içinde önemli faaliyetleri olduğuna dikkat çekerek hayırsever vatandaşların katkılarıyla yardımlaşma, dayanışma ve kültürel faaliyetlerinin devam ettiğini ve Tunceli'den Sivas'a Bingöl'e kadar uzanan yardım faaliyetleri olduğunu ifade etti.

Ardından cem salonunda düzenlenen dinleti programında sanatçılar Ata Durak ve Erdoğan Mutlu seslendirdikleri birbirinden farklı deyişler ve mersiyelerle, katılımcılara duygu dolu anlar yaşattı. Kerbela hadisesinin manevi anlamının bir kez daha hatırlandığı etkinlikte vatandaşlar birlik ve dayanışma örneği sergiledi.

Muharrem Ayı’nın sona ermesiyle birlikte Yalınca Köyü Cemevi’nde 28 Haziran Pazar günü öğlen saat 12.00’de Aşure programı düzenlenecek. Erzincan’daki birlik ve beraberliğe önemli katkı sunan aşure dağıtımı programına tüm Erzincan halkı davet edildi.

Muhabir: Semih PEKER